Działania podnoszące kompetencje dydaktyczne
Design thinking – myślenie projektowe (6 h).
Neurodydaktyka (12 h).
Podstawowy zakres tematyczny szkolenia:
- czego potrzebuje mózg, żeby się rozwijać,
- stres i stresor,
- indywidualizacja a plastyczność mózgu,
- autonomia - możliwość wyboru, która zmienia biochemię mózgu,
- diagnoza funkcjonalna – zrozum siebie, by zrozumieć innych,
- rozpoznanie i specyfikacja kryzysu,
- wsparcie psychologiczne i możliwości układu nerwowego człowieka w procesie kształcenia,
- jak zadbać o swój dobrostan,
- strefa komfortu i rozwoju, czyli jak obniżyć własny poziom stresu i lęku, by móc wspierać potencjał innych,
- nawiązywanie i budowanie relacji jako potrzeba rozwojowa,
- wspieranie nastawienia na rozwój (w oparciu o neurobiologię interpersonalną),
- możliwości autonomicznego układu nerwowego,
- porządkowanie informacji a indywidualny styl uczenia,
- neurocepcja bezpieczeństwa i jej wpływ na zapamiętywanie,
- lider i jego wpływ na sukces,
- nowe pokolenia dlaczego zmniejsza się zdolność człowieka do tolerowania stresorów,
- badania dotyczące modeli nauczania i uczenia się i ich wpływ na wyniki edukacyjne.
Kurs pedagogiczny (1 semestr,).
Staż zagraniczny dydaktyczny lub naukowo dydaktyczny (1 miesiąc).